Deja un comentario

16:30 h Noves formes de finançament, màrqueting i distribució d’audiovisuals: crowdfunding i VOD

Els temps de crisi i les noves formes de generar màrqueting en el cinema

Anna Llaberia

Les pel·lícules de mitjà o baix pressupost en temps de crisi es veuen afectades negativament per la falta d’inversors i la seva producció disminueix. Per aquest motiu, s’han de començar a buscar alternatives per poder seguir produint aquests films i aconseguir el màxim públic possible utilitzant noves formes de difusió.

El Cosmonauta és una pel·lícula de mitjà pressupost que actualment es troba en postproducció. El seu director, Nico Alcalà, ens ha explicat la situació en què es va trobar en la producció de la pel·lícula. El Cosmonauta disposava de dos coproductors per finançar el film, que tenia un cost de 300.000 euros. Una setmana abans del rodatge, quan tot estava preparat i amb els bitllets d’avió comprats, un coproductor es va fer enrere i va dir que no podia finançar-la. Llavors, en lloc de llençar la tovallola, van decidir tirar endavant i crear una campanya a través d’Internet en busca de productors que volguessin contribuir en el projecte. Aquesta campanya va consistir en crear una pàgina web i explicar el que estaven fent en tot moment. Van penjar el guió de la pel·lícula i van fer samarretes i accessoris per vendre. Així, només comprant aquests productes, qualsevol persona ja hi contribuïa. També van fer un vídeo que explicava la situació en què es trobava la producció del film i en el qual es demanava que 400 persones invertissin 100 euros cadascuna. Si haguessin fet això en un mes de marge, el projecte no hagués pogut tirar endavant. Però es van endur una gran sorpresa quan, només en 3 dies ja havien aconseguit més diners dels que demanaven i van poder realitzar el rodatge de la pel·lícula. “Internet permet connectar de manera molt fàcil amb el públic directament, sense intermediaris; és un mitjà perquè la gent pugui veure el que estàs fent i que et conegui”. Així ho va explicar Nico Alcalà al finalitzar la conferència.

Per altra banda, l’empresa Filmin és una plataforma recolzada per les principals distribuïdores de cinema independent d’Espanya que ofereix cinema independent en streaming i de forma legal. El seu soci fundador, Jaume Ripoll, ha vingut també a explicar-nos en què consistia aquesta empresa. Filmin és una pàgina web on s’estrenen pel·lícules o curtmetratges que acaben de sortir. S’estrenen al mateix temps que al cinema i qualsevol usuari les pot veure des de casa legalment només pagant una quota mínim al més. Jaume Ripoll diu que el cinema s’ha d’adaptar a les noves tecnologies, però que els mètodes tradicionals com el DVD i la sala de cinema no es poden perdre, ja que també són formes de vendre i de recuperar la inversió que s’ha fet per produir la pel·lícula. Ha acabat la conferència recalcant que no s’ha de fer cas a la gent que diu que “el present és dolent i el futur encara serà pitjor”, ja que si treballes i t’esforces, en aquest món, tot es pot aconseguir.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: