Deja un comentario

10:00 h En el pot petit, hi ha bona confitura

Robert Bonada: “Ens hem de tirar a la piscina”

Esther Sucrana

Dos exalumnes de la Facultat, Robert Bonada i Xavier Fustagueres, ens expliquen la seva experiència juntament amb la publicista Aroa Conde

Amb tan sols 3 anys en el món laboral, Robert Bonada ens ha volgut explicar la seva experiència amb l’agència de publicitat Publifilms. Ha introduït el seu discurs explicant la campanya d’una nova beguda energètica, Guaraná Energy Drink, en la qual els punts de venta es situen a les universitats i les benzineres.

Al llarg del temps, l’agència ha passat per sis etapes. El primer va començar al 1985 amb els inicis del Street marketing on l’objectiu era col·locar pantalles enormes en llocs que poguessin atreure molt públic, com van fer-ho a Roses per l’expo’92 .

El segon pas van ser les unitats mòbils que permitien poder portar la campanya publicitària allà on volguessin des de supermercats fins a platges. Es tracta d’una proposta que capta moltíssima gent i obté molts beneficis, ja que és una idea innovadora i creativa. Van fer grans campanyes com la d’Estrella Damm a la platja i la de multisabors de Lays.

El tercer pas va ser el del Roadshow: el client marca una ruta amb el públic objectiu. En aquesta etapa, ens va explicar l’experiència d’una campanya publicitària d’Estrella Damm Low Cost que va obtenir uns grans beneficis. Així ens va demostrar que no fa falta un gran pressupost per poder fer una gran campanya.

El quart pas és el sampling, un exemple del qual és la campanya “Mis sofritos” de Gallina Blanca, en la qual van participar tant Robert Bonada com Xavier Fustagueres. Aquest va ser el sampling més gran d’Espanya.

El Field marketing constitueix el cinquè pas. La campanya publicitària de Kalise Menorquina amb la qual van obtenir un 70 % dels beneficis i un creixement de dos dígits al mercat, és una mostra de l’èxit del Field Marketing. Segons la Aroa Conde, aquesta campanya va sortir endavant gràcies a l’entusiasme de Robert Bonada. A partir d’aquesta campanya Conde indica que no és tan important la dimensió de l’agència, sinó l’ímpetu que dels professionals que hi treballen.

El sisè pas és el field & street marketing, una fusió de totes les etapes anteriors on l’objectiu és maximitzar la visualització i, per tant, fer campanyes que provoquin un impacte visual en el públic.

El jove Xavier Fustagueres ens ha mostrat les campanyes que ha fet dins l’empresa en la que treballa, ACB, una empresa molt més gran que Publifilms, però que tot i així també busca recursos per fer esdeveniments Low Cost.

Per últim, Aroa Conde ens ha explicat quins canvis han de fer les empreses en el departament de marketing arran de la profunda crisi en la que ens trobem. Concloent el discurs, podem dir que les empreses han de diferenciar-se ara més que mai, han de segmentar-se molt i sobretot han d’utilitzar mitjans Low Cost. És el moment de ser creatius i innovadors, ja que el talent no està en l’agència, sinó en les persones.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: