Deja un comentario

10:00 h Experiències de programes low cost

“Mai pots començar sol”

Anna Repiso

 El low cost es proposa com una alternativa de promoció i oportunitats per al nou talent jove. Els nostres convidats, antics alumnes de la Blanquerna, ens han explicat, des del seu punt de vista professional, com viuen aquesta realitat low cost.

El creador d’Opera en texans, Raimon Masllorens, ha començat la seva intervenció donant a conèixer  la minisèrie low cost de televisió que s’estrenarà el dia 16 de març a TV3: Tornarem. Segons ell, el low cost és un concepte molt relatiu. Ha afegit que “cal saber adaptar-se als mitjans de què es disposen; potser a vegades s’aposta per talents joves, ja que el pressupost no dóna per poder disposar de professionals amb experiència”. Segons Masllorens, aquesta adaptació “ajuda els joves amb idees originals i il·lusió a fer-se un lloc en un món molt tancat com aquest”. Després també ha confessat  que una persona sola encara que tingui molt talent, sinó té ningú darrere, no val res, ja que cap cadena se’l prendrà seriosament. Per això, indica que “una idea sempre ha d’anar acompanyada d’un equip, per molt petit que sigui, per arribar a triomfar”.

Per la seva banda, el creador de Green power i Pop ràpid, Marc Crehuet,  ha explicat que els primers programes que va dirigir ost de televisió que s’estrenarà el dia 16 de març a TV3: Tornarem. Segons ell, el low cost és un concepte molt relatiu. Ha afegit que “cal saber adaptar-se als mitjans de què es disposen; potser a vegades s’aposta per talents joves, ja que el pressupost no dóna per poder disposar de professionals amb experiència”. Segons Masllorens, aquesta adaptació “ajuda els joves amb idees originals i il·lusió a fer-se un lloc en un món molt tancat com aquest”. Després també ha confessat  que una persona sola encara que tingui molt talent, sinó té ningú darrere, no val res, ja que cap cadena se’l prendrà seriosament. Per això, indica que “una idea sempre ha d’anar acompanyada d’un equip, per molt petit que sigui, per arribar a triomfar”.

s’emetien en cadenes locals o a hores intempestives, que tan sols miraven els seus amics. Així que, segons ha dit, cal que estiguem preparats per començar amb feines que no ens satisfaran plenament. A poc a poc Marc Crehuet s’ha anat fent un lloc en cadenes  amb més audiència, amb sèries com Pop ràpid, en la que hi ha molta acció. Crehuet busca llibertat creativa i per això aposta per ser un emprenedor en aquest camp, tot i que afirma que sent guionista guanyava més diners que ara.

Per la seva part, Dani Arasanz ha reiterat que, tot i no tenir formació de director, s’ha vist en l’obligació de fer aquest paper, per poder fer realitat el seu somni de produir documentals propis, sense dependre de ningú. Segons ell, la dificultat no està en produir low cost, sinó en aconseguir finançament per a projectes low cost produïts per persones no conegudes. Ens ha dit que una de les millors iniciatives per aconseguir finançament  ha estat el crowdfinding, que és aconseguir que persones particulars adquireixin participacions del propi projecte, a canvi de sortir en els crèdits. Segons ha assenyalat, “cal creació independent per  aconseguir guions intel·ligents, amb una trama que pugui servir per  despertar les consciències de les masses adormides per les produccions  de Hollywood de riure fàcil”.

Aquests exemples de vides, lligades al low-cost, ens fan adonar que si volem podem i que qualsevol persona amb idees originals pot ser capaç de triomfar entrant per la porta petita. Cal ser valent i lluitar per fer realitat els nostres somnis quan sortim de la Universitat. Rendir-se no és una opció, el low cost sí.

Deja un comentario